Waarom losse thee voor in uw horeca?

  • Aandacht voor uw klant: De vraag naar losse is bij ons heel groot geworden vanuit de horeca, dus kunnen we alleen maar concluderen dat losse thee belangrijker wordt. We geven dan ook al onze aandacht aan de thee en de beleving voor uw klant en hierdoor ook voor u.
  • gratis reclame: Vergeet niet dat een echte theedrinker zelden op zijn wenken bediend wordt. Bovendien zijn ze de eersten om de blijde boodschap te vertellen aan andere theedrinkers.
  • Ontdekken/beleven: Laat uw klant ontdekken. Uw klanten willen verrast worden met presentatie, achterhalen waar de thee vandaan komt en vooral… nieuwe theesoorten ontdekken.
  • Uitpakmoment: Verras uw klant! Dit kan je doen door de thee op een mooie manier aan te bieden. Zowel het uitschenken als de presentatie is een beleving. Ooit al gehoord van “the magic TeaMaker“?
  • Theekaart: Waarom geen aparte theekaart? Een trend die positief onthaald wordt. Uw gasten kunnen op ontdekking gaan zoals ze bij een wijnkaart doen. Een thee van een bepaald land, een favoriete smaak,… .
  • Trendy smaken: We hebben steeds een grote aandacht voor de recente ontwikkeling rond thee en nieuwe smaken. Dit kan gaan van gemberthee, Japanse thee, Matcha, coconut, appel & meer. We volgen de trends nauwgezet op en we kijken wat ze voor u in de horeca kunnen betekenen.
  • Voordelig: Veel mensen denken verkeerdelijk dat losse thee duurder is dan theezakjes. Men vergeet vaak dat je losse thee meerdere keren kan trekken. Neem bijvoorbeeld Pu-erh thee. Deze kan je tot 4 keer in een middelgrote theepot trekken. Veel waarde voor de klant en een kostenbesparing voor u.
  • Verhaal & herkomst: Wat theeliefhebbers ook erg belangrijk vinden is om meer te weten te komen over zowel de afkomst van de thee als de gezondheidsvoordelen. Net als bij de wijn is het belangrijk wat de herkomst van thee is. Een groot deel is bepaald door het terroir. De grond, de hoogte, het klimaat, vochtigheid en daarnaast spelen de oogsttijd + verwerkingstechniek een grote rol.
  • Van bij de boer tot in uw tas: Bij EEva proberen we het proces zo kort mogelijk te houden. Via traders kopen we de thee aan. Van pluk tot bij ons is ongeveer 1-2 maanden. Vergeet niet dat via een multinational dit al vlug oploopt van 6 tot 12 maanden (verwerken, opslag, retailer tot consument). Hierdoor komt de versheid in het gedrag…
  • Thee van de supermarkt? Gebeurt dat? Jammer genoeg wel. Waarschijnlijk is uw theedrinkende klant op zoek naar een beleving die ze thuis niet kunnen vinden. Speel daar op in.
  • FOODPAIRING EN LOSSE THEE! Er is een een eenvoudige vuistregel. Serveer lichte theesoorten (witte, groene thee) bij lichte gerechten (bv. vis, zeevruchten) en donkere thee (zwarte thee, ceylon, earl grey) bij zwaardere gerechten (bv. stoofvlees).

Hotels en losse thee

Hotels ontvangen tegenwoordig meer en meer klanten die niet zonder hun kopje thee kunnen. Het is daarom een goed idee om losse thee op te nemen op uw menukaart. Het vinden van een authentieke groene thee, oolong of Japanse thee zal de reiziger verrassen. Verwacht u aan reclame uit een onverwachte hoek.

Ideeën rond thee

High tea

High tea is tegenwoordig erg hip en daarom bieden horeca zaken dit daarom veel aan. Naast koffie, is het leuk losse thee als een extra optie aan te bieden aan de klant. Theezakjes zijn gemaakt voor mensen die snel een theetje willen trekken en opdrinken, terwijl in tegenstelling met losse thee juist die mensen komen die ten volle willen genieten van thee met allerlei lekkere hapjes.

Theeceremonie & proeven

Dit kan ook in vorm van een proeverij, workshop of training, zoals het vaak ook wordt georganiseerd met wijn. De deelnemer kan verschillende soorten thee proeven en de smaken vergelijken.

Kruidenthee

‘Thee’ maakt men van de Camellia Sinensis theeplant. Daarnaast bestaat er ook thee dat uitsluitend gemaakt is van kruiden of een combinatie van theebladeren en kruiden. Deze worden officieel tisanes of infusies genoemd, hoewel de term ‘kruidenthee’ vaker wordt gebruikt in de praktijk.

Verpakte thee verkopen

Naast het aanbieden van thee in uw horecazaak kan u ook diezelfde thee verkopen in uw zaak, zodat de klant ook thuis verder kan genieten. Zo’n theewinkel-in-horeca concept komt in de praktijk al vaak voor en is een leuke extra voor u en uw klant.

Theetrainingen voor horeca

Voor de horeca beiden we 2 trainingen aan. Het verschil is dat bij de éne training de theeën allemaal geproefd, vergeleken en beoordeeld kunnen worden. Deze trainingen zijn uniek voor de horeca en voor het eerst in België.

Alle trainingen worden daarna voorzien van een attest voor de gevolgde training.

Onze garantie? Een gedegen kennis over thee!

Info trainingen horeca