Powered by ZigaForm version 3.9.6.3

Losse thee & grote merken?

Om te starten… zoek de 7 tegenstrijdigheden in bovenstaande foto 😉

Wat kan ik erover zeggen… behalve dat ze opmerkelijk goedkoper zijn.

De reden dat ze groot zijn heeft volgens mij vooral te maken met de “marketinginspanningen” en weinig met de passie van en voor het product. We spreken hier vooral over mooie verpakkingen. Wat overheerst er hier… de vormgeving, de uitstraling, woordspelingen (premium, biologisch, fair trade,…) en vooral exotische namen (bv. Indonesian Sencha).

Meestal worden deze theeën machinaal geplukt, geselecteerd volgens grootte en vermengd met verschillende theeën uit andere plantages. Op die manier kunnen ze dezelfde smaak garanderen. Het probleem is vooral dat vele blaadjes gekneusd en beschadigd worden. Dit zorgt zeer snel voor een bittere smaak. Daarom worden deze dikwijls vermengd met kruiden, bloemen, vruchten of besprenkeld met aroma’s.

Nog iets waar we toch even moeten bij stilstaan… deze oogsten mogen niet mislukken. En hoe lossen ze dit op… pesticiden.

Wij zijn zeer waakzaam over onze theeën en stellen hoge eisen aan de kwaliteit van de thee. Vooral, we drinken er zelf van ;).

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.